Vedení nezávislé ruské televize odstoupilo kvůli nátlaku z Kremlu

  • Vojtěch Andrš
  • 14.5.2016 13:17

Dne 13. května odstoupilo vedení redakce patrně největšího nezávislého ruského média, RBK, údajně kvůli nátlaku ze strany prezidenta Vladimíra Putina a jeho administrativy. Konkrétně odstoupila šéfredaktorka Jelizaveta Osetinskaja, editor novin RBK Maxim Soljus a editor zpravodajské agentury Roman Badanin, další redaktoři budou podle určitých zdrojů následovat. RBK v minulosti podávalo zprávy například o konfliktu na východní Ukrajině nebo ruské vojenské kampani v Sýrii, ale také o napojení okolí prezidenta Putina na fenomén „Panama Papers“ a jiné pochybné obchodní aktivity. Mluvčí ruského prezidenta Dmitrij Peskov odmítl, že by za odchodem vedení redakce stál Kreml. 

O autorovi: Vojtěch Andrš

Partneři

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace